coklet homemade

Classification :
Assalamualaikum semua..

Petang tadi aku baru je sampai Penang. Penat sungguh la travel kali ni. Padahal taklah merayap macam selalu-selalu tu. Cuma pergi wakaf Che' Yeh je pun. Mungkin faktor umur mempengaruhi kepenatan kot..wakaka. Buktinya? Dalam bas masa nak balik sini tadi mata aku asik tertutup je. Lalok giler macam kena bagi makan dadah..celik mata pun time makan je..bagus betul timing...hahaha  (-.-')

Sebelum balik sini tadi, pagi-pagi buta masa kat Kelantan tu aku dah dengar Fiza bangun. Nak tahu apa dia buat? Jeng jeng jeng.. Dia buat coklet handmade. Customer dia tempah 5 kotak. Giler minah tu. Sekarang dah jadik usahawan berjaya. Kagum betul aku tengok dia buat semua-semua tu. Tiba-tiba aku rasa macam tak nak balik Penang. Nak duduk Kelantan nak menuntut ilmu belajar buat coklet tu..hehe..boleh pulak macam tu kan.

Kalau korang tak caya, meh aku cerita dengan gambargajah sekali. mudah nak faham.

Ni la Fiza si putih tu. Sekarang ni dia tengah letak coklet putih kat acuan.
Sila abaikan tong gas kat belakang tu. takde kena mengena dengan cerita ni.


Ni macam tadi gak. Dia masukkan coklet putih kat acuan. Tapi yang bezanya ni acuan kecik sikit.
pastu tengah-tengah kaler creamy2 tu dia letak perisa hazelnut.
betul ke fiza? hehe



Ni coklet hitam..dia campur hazelnut
eh eh..tiba tiba rasa ada persamaan tang coklet hitam tu.. (-.-')


lepas coklet hitam tu dah agak separa keras, dia letak badam hancur kat tengah-tengah tu.
Dia tutup badam tu dengan coklet putih.


Ni la tempat sementara coklet dia nak keras.
Selain tu, peti ais sejuk beku diperlukan.


Dan.....


inilah hasilnya.......tara  (-.-")


DC & PU
DCUP pun boleh...huahuahua.. (-.-")
kenapa?     tak percaya?

Bahagian P tu aku dah masukkan dalam mulut...(-.-')



kalau siapa-siapa berminat nak tempah coklet untuk membuat hantaran ke, pape event ke,
bolehlah email kat dia fizzah@kk.usm.my





cantik kan?  terasa macam nak lagi(-.-')
  




p/s : psssst Fiza..amacam? boleh la kasi komesyen sedozen dua coklet..haha!



0 Action comment:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuan Tanah #CH

Tuan Tanah #CH
Missdicup - Wife & Mom cum Blogger since July 2008. Any inquiry(s), email me : missdicup_o7[at]yahoo.com.my

KEDAI ONLINE KAMI :)

KEDAI ONLINE KAMI  :)
ldabestprint.blogspot.com

Tarikh Penting Kami :)


Cik Pu : 6.9.XX
Missdicup : 8.6.XX
Mula Kenal : 26.3.10
Bertunang : 14.3.11
Nikah : 26.11.11
Kenduri Rawang : 27.11.11
Kenduri Alor Setar : 17.12.11
Irdina Zara : 21.10.12
Luth Zafran : 9.2.16

Klik Sini Kalau Mahu Kaya


Throwback