Checklist persiapan bertunang (sticky entry)

Assalamualaikum & salam sejahtera..

Kat sini aku tepek list untuk persiapan aku nak bertunang. Manalah tahu satu hari nanti berguna pada siapa-siapa yang nak bertunang ke kan. Adik aku ke, adik ipar to be ke..(hahaha!). Senang. Boleh carik dalam blog CH ni je..

List ni ikut keperluan masing-masinglah ye. Dalam list ni ada yang aku tak buat & ada yang aku buat. Semua tu atas dasar rundingan & nasihat mak ayah dan orang-orang sekeliling yang terdekat. Kalau korang nak ikut list ni, silakan. Kalau terkurang, korang bolehlah tambah mana yang patut.

1) Buku catatan

2) Aturcara Majlis (klik sini)
- Tarikh : 14 Mac 2011
- Hari : Isnin
- Bacaan Yassin : Lepas Zohor
- Acara Bertunang : Lepas Asar
- Tempat : Rumah aku (Bukit Beruntung)
- Theme : Krim, Grey, Kuning, Pink  (klik sini)

3) Persiapan diri
- MUA (full payment, Sabtu-12Mac)
- Baju : Dress + Inner (P), Kemeja, Seluar jeans (L)
- Tudung
- Anak tudung
- Keronsang & jarum peniti
- Kasut
- Stokin
- Bunga lekap
- Bunga tangan

4) Hantaran (7 dulang)
- Sirih junjung (tunggu sirih)
- Bunga rampai (racik daun pandan)
- Buah-buahan (beli buah)
- Coklet (jumpa Ainun kat Giant Shah Alam, Sabtu,12 Mac)
- Cupcake (Gendut bawak)
- Dadih (buat dadih)
- Kek Sarawak (hiasan)

* Dulang hantaran
* Alas dulang hantaran
* Bakul / bekas
* Polisterin
* Hiasan : Bunga / Daun / Riben / Renda / Tape hijau / Dawai

5) Jamuan makan
- Menu Makanan
- Menu minuman
- Khemah, Meja, kerusi, pinggan mangkuk & alatan memasak


6) Petugas
- Wakil pihak perempuan : Mejar (B) Zainal
- Bacaan doa
- Masak : Kawan-kawan Puan Emak
- Acara bacaan yassin : Qariah

7) Mini pelamin
- Bantal duduk
- Pasu bunga
- Kain background
- Carpet

8) Homestay (Call En. Azmi balik)

9) Jemputan
- kad jemputan
- Jumlah jemputan
- Senarai tetamu
10) Transportation (pihak Cik Pu)

11) Photographer

12) Door Gift (klik sini)


(Actual date publish this entry : 23 February 2011, 10.42am)

No comments: