Kerjasama!

Assalamualaikum wbt & salam sejahtera..

Semalam aku & Cik Pu mengadakan perjumpaan tunang-tunang sedunia lagi. Kitorang buat meeting tu kat McD Bukit Mertajam. Ceh, meetinglah sangat! (-_-'). Ye, kitorang meeting dan bincangkan pasal 3K (kertas kerja kawin) yang konon-kononnya tertinggal kat lab hari tu. McD Bukit Mertajam tu dekat dengan Uitm, so ramai pulaklah student datang belajar dan buat study group kat situ. Hampir 85% aku rasa sesak dengan student je. Muka mak-pak pun ada gak, tapi tak ramai. Aku tak tahulah kalau dorang tu student, tapi muka nampak macam mak-pak pulak kan....erk?

Oleh sebab aku dan Cik Pu dikelilingi student-student yang tengah study bagai. Makanya haruslah kami pun kena buat-buat macam student nak belajar jugak kan. Siap keluarkan kertas kerja bagai. Macam kertas kuiz & assignment gitu! Tapi kantoi sikit tang tajuk atas belah kanan tulis - KERTAS KERJA KAHWIN | 2011. Chooi!

Budak sebelah meja - yang mana kebanyakan meja-meja kat situ dipenuhi student lelaki, dah pandang-pandang jeling-jeling kitorang dah. Yelah, orang lain sibuk bincang "berapa kelajuan udara", "kalau yang ni tolak yang tu berapa?", "nak present macam mana?". Yang kami bincang "bajet yang ni berapa?", "kenapa banyak sangat bajet yang ni?" - semua berunsurkan bajet & duit. Apalah yang dorang pk kan semalam?

Tapi, ada aku kisah?

Oooh..tidak sama sekali!

Yang aku kisahnya bila Cik Pu macam tak senang duduk. Dan dan pulak kat depan meja kitorang tu ada tv plasma berapa inci, pastu tayangan bola sepak luar negara pulak tu...haissh! Serta merta mood aku pun makin lama makin low. Muka yang bersemangat dan berseri-seri dari awalnya menjadi lemau dan layu akhirnya. Perlahan-lahan mata yang besar menjadi kecik bak anak cina, sepet! -Banyak pulak pengaruh luar yang menganggu...grrrr

Dan pada pagi tadi, masa aku ber-breakfast dengan sorang kakak "senior" yang lebih berpengalaman dalam bab-bab ni menyatakan pengalaman yang sama macam yang aku lalui semalam. Dia kata, untuk permulaan memang macam tu bagi 'sesetengah' lelaki. Ooh..ok, fine. Dia sambung lagi. Bila lama kelamaan nanti 'sesetengah' lelaki tu akan ok dan bekerja bersama-sama. Persoalannya kat sini, kenapalah Cik Pu tu termasuk kat golongan 'sesetengah' lelaki tu? Bukan ke Wonderpet dah cakap. Apa yang penting?


kerjasama!



3 comments:

cik pu misali.. said...

sy bukan ahli wonderpet...belum lg regster...fee mahai...xmau...:P

cik syuhada yg manis said...

hahaha..meh amik ak jd PA terhormat ko..pasti kerja kawen anda berjalan dgn lancar..hehehe..;DD

missdicup said...

Cik Pu misali ke misae (mak sinchan)? hahaha!

Syud : Ko jauh sangat la Syud..kalau x, dah lama dah aku lantik ko!