Berkampung


Hai semua,

Semalam Puan Emak & Encik Ayah sibuk gila meyiapkan juadah untuk nak jamu orang datang berkampung kat rumah. Buat lemang, rendang, soto...nyum nyum nyum..banyak betul makanan. (tiba-tiba terasa lapar). Aku & Si Budak Kecik hanya dapat dengar suara jelah. Nak tolong, jauh sangat.

Lepas habis berkampung tu, Encik Ayah telefon. Time tu aku dengan Si Kecik tengah mamai-mamai nak ke alam lain dah, dalam pukul 12.30 pagi. Dalam mamai-mamai tu, sempat aku tanya macam mana, apa yg dibincangkan, update aku apa aku dah beli, apa aku dah buat, dll.

Berkampung? Ohh..berkampung masa ni bukan untuk pre-masak-masak ke apa. Ni just duduk2 bermesyuarat sesama jiran tetangga. Bincang apa nak buat semua. Bahagi-bahagikan tugas. Tentatif program, menu makanan dll. Kesimpulannya, hal2 orang tua la...(hehe)

Sejujurnya, aku cuak...lagi berapa hari je lagi ni :)

Tapi, mood cuak tu terpaksa di mute-kan. Petang ni aku ada kelas Amali JIB116.

Ok, kat sini aku tempek tentatif 2 hari 1 malam kenduri aku tu ye :)


Sabtu, 26 Nov 2011

Lepas Zohor : Marhaban, Bacaan Yassin, Khatam Al-Quran (rumah)
Lepas Asar : Nikah (masjid)
Lepas Isyak : Bacaan doa selamat & Malam Berinai (rumah)


Ahad, 27 Nov 2011

Jemputan : 12.00 - 4.00 pm
Lepas Zohor (~2.00pm) : Bersanding
Lepas ~5.00pm : Outdoor photoshoot (Golf Resort? maybe?)




Kepada kawan-kawan yang still tak dapat kad kawen kami lagi, jangan malu jangan segan bagitahu kami ye..takut-takut kami terlupa..Almaklumlah..B2B ni memang banyak benda nak kena ingat, nak kena settle-kan...Tapi, aku banyak yang lupa...hehe!

Pape pun, doakan kami semoga selamat semuanya...bahagia dunia & akhirat, InsyaAllah.





No comments: