Lembu


Hai semua,

Selamat tengahari. Aku baru je selesai menyapu ruang tamu & dapur. Penat jugak ye..patutlah Puan Emak berkeras tak kasi aku buat kerja tadi. Tapi, takpelah. Semua orang pun takde, keluar. Si Budak Kecik pergi jalan-jalan ke KL dengan kawan-kawannya. Nak carik apa ntah. Yang Encik Ayah, Puan Emak, Si Afiq, Si Adik pergi Pasaraya NSK. Beli semua barang keperluan (kering & basah) masa kenduri esok-esok. Oh ya, Si Afiq dah balik dari Kuching, legalah sikit hati aku. Kalau tak, tertanya-tanya siapalah nak dekokan Bilik Pengantin aku tu nanti...haih.

Berbalik pada tajuk kita tadi, semalam aku, Puan Emak & jiran aku (En. Wan) pergi tengok lembu untuk kenduri ni. Encik Ayah time ni tengah terperangkap dalam jammed kat area jalan Pasar Borong Selayang. nak ambik Si Afiq. Handsome jugak lembu tu. Lebih putih daripada aku...kehkehkeh. Alhamdulillah setelah dibincang tawar menawar harga, kami dapat harga yang setimpal dengan lembu yang handsome lagi putih lagi gebu tu..hehe. Dalam RM2700. Puan Emak kata lembu tu cantik, lembu jantan. Dah alang-alang lembu elok, baiklah kita buat akikah terus. Makanya kami pun buatlah anak beranak...

Aku punyalah berkobar-kobar nak ikut sebab nak tangkap gambar. Last2 terlupa bawak SD memory card. Macam mano nak amik gambar kalau kad memory takde? haila. Nyanyok sungguh ini olang. Last2 aku tangkap gambar dengan handset cabok aku je la... :( (padahal Cik Pu punya..kehkehkeh)

ok. hal lembu-lembu settle!





Ya Allah, permudahkanlah segala urusan kami di dunia dan di akhirat kelak.
Kau kurniakanlah kami kebahagian dunia dan akhirat.
Amin.



No comments: