Keluar bermain

Classification :

Rasanya....

dah terlalu lama kami tak bawak Irdina keluar jalan-jalan hirup udara segar

Nak dekat sebulan dua kot?

Semenjak cuaca berjerubu, panas & kering beberapa minggu ni..

Plus aku ke kursus intensif pjj sebulan hari tu..

Kesian kat Irdina..

Balik-balik kerja je, terus terperap dalam rumah

Main la mainan yang selalu-selalu dia main tu..


Walaupun bukan mainan sebenar yang dimainnya..

Sabar la wahai anak..

Nak buat macam mana kan..

Kesihatan nak kena jaga juga..

Rindu rasanya nak tengok Irdina main pasir kat tepi pantai..


Malahan...

Bukan Irdina je yang aku rindu nak tengok main pasir..


Bapaknya pun sama naik!

*wakakaka*

..........


Sambil santai-santai tengok pemandangan indah tepi laut...

Subhanallah..



Manakala...

ditemani oleh si ibu yang ......


errr....yang..................(describe sendiri)

*hahaha*

........


Bukan setakat tak ke pantai je..

akan tetapi...ke vision park juga dah lama tak pergi

*akan tetapi sangat ayat kau kan*



Kesian sangat Irdina..

*Huhuhu*

........


Makanya oleh sebab itu...

kami berpendapat eloklah membawa Irdina ke taman permainan yang berada di bawah bumbung

Yeay!

Ke McD la kita untuk bermain!!!





Walaupun terpaksa berebut sebab tempat tu terhad & agak kecik, tapi takpe..

Kami ok je..

*hikhikhik*

............



So, aku share sikit langkah-langkah penjagaan kesihatan masa jerebu ni :

# Banyakkan minum air masak, sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.
# Kurangkan aktiviti di luar rumah.
# Gunakan penutup hidung dan mulut sekiranya terpaksa melakukan aktiviti di luar rumah.
# Cuci tangan dan muka selepas melakukan aktiviti di luar rumah.
# Digalakan untuk mandi dengan kerap.
# Jika memandu, gunakan pendingin hawa di dalam kenderaan.
# Pastikan pintu dan tingkap rumah sentiasa ditutup.


Semoga kita semua dilindungi dalam lindungan Allah ta'ala...amin.


1 Action comment:
BAPA PRIHATIN

Insyaaallah nanti abah bawa dina dan ibu g mandi mandi kat sunway carnival ke.. bukit merah ker.. mau?? :D


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuan Tanah #CH

Tuan Tanah #CH
Missdicup - Wife & Mom cum Blogger since July 2008. Any inquiry(s), email me : missdicup_o7[at]yahoo.com.my

KEDAI ONLINE KAMI :)

KEDAI ONLINE KAMI  :)
ldabestprint.blogspot.com

Tarikh Penting Kami :)


Cik Pu : 6.9.XX
Missdicup : 8.6.XX
Mula Kenal : 26.3.10
Bertunang : 14.3.11
Nikah : 26.11.11
Kenduri Rawang : 27.11.11
Kenduri Alor Setar : 17.12.11
Irdina Zara : 21.10.12
Luth Zafran : 9.2.16

Klik Sini Kalau Mahu Kaya


Throwback