The Poplook ke Poslaju?


Ingatkan hari ni nak cerita pasal siling plaster...

tapi ada cerita lagi menarik aku nak cerita..

*berapa banyak word cerita daaaaa*

......

hari ni boleh dikatakan dalam sejarah....

apabila pagi-pagi buta aku dah terpaksa mengarang karangan dalam bahasa inggeris pulakk..

ni gara-gara baju yang aku beli dari The Poplook tak sampai-sampai dari sebelum raya sampai la sekarang..

Tahu-tahu je dapat email macam ni pagi tadi:



macam best je kan..

dah la hari tu aku pergi pejabat pos nak dekat berpuluh 5-6 kali..

pastu boleh pulak dia kata alamat tak lengkap..

pastu...The Poplook pulak bagi aku 2 choice yang dua-duanya aku kena keluarkan duit..

haishh...tak boleh jadik ni..

hmm..takpe..takpe..

So, bermulalah karangan 250 patah perkataan aku...

(of course dengan bantuan labmate...kehkehkeh)



Aku siap-siap attach sekali dengan kronologi poslaju yang posmen bagi hari tu beserta invois pembelian..

Dengan harapan..aku boleh dapatkan the parcel tanpa sebarang charges

Tiba-tiba...

tak lama lepas tu, ada nombor tak dikenali start 06 call aku...

Fuh..ingatkan siapa..

rupa-rupanya abang pejabat pos melaka :)

*The Poplook ni terletak kat Melaka la kot*

Bermulalah keterangan mulut ke mulut antara aku dengan orang tu..

Cakap punya cakap..selidik punya selidik..

tengok-tengok ada email baru dari The Poplook :





Hmmm...siapa yang bersalah sebenarnya ni?

Kalau nak kata The Poplook..aku bukan kali pertama berurusan dengan dorang..

Sebelum ni tak pernah pun terjadi..

Lagi pulak..bukti The Poplook lagi kukuh kot daripada kronologi yang posmen bagi kat aku tu..

....hmm....


Kalau nak kata poslaju......yes!

Selalu sangat banyak benda terjadi..

Ada ke patut...poslaju kata kat aku, takde no phone aku kat consignment note..padahal..dah terang-terang gambar dari email The Poplook tu ada..

Pastu..dia kata dengan The Poplook, alamat aku tak lengkap..

habis tu...yang selama ni Cik Pu guna alamat tu ok je..sampai je barang

Dah kenapa dengan poslaju tak sampai pulak

mushkil aku dengan perkhidmatan dorang nii

-_-





And finally....alhamdulillah..

Dengan belas ikhsan The Poplook, dorang poskan jugak barang tu tanpa bayaran..

Point-nya kat sini...this is not about rm6 or what..

tapi disebabkan masa aku terbuang, tertunggu-tunggu

Dah tu..kau ingat..pergi pejabat pos tak pakai minyak..dah la banyak kali...dah berapa rm tu..

Dan lagi...

yang paling paling paling sedihnya...sebab tak dapat nak pakai baju tu time raya hari tu..

sob sob sob

Kalau tak....mesti gorgeous kan...




........errrrrr......

*menangis beramai-ramai*



No comments: