2017, Please Be Nice!


Alhamdulillah...

pejam celik, pejam celik tetiba dah masuk tahun baru, 2017!

Umur pun bertambah..padahal rasa macam baru je habis sekolah ;P

Even though umur dah masuk 31, tapi rasa macam sekejap je..huhu 



Tahun 2017 ni ramai betul pakar-pakar ekonomi kata ekonomi rakyat makin mencabar.

Dalam diam, aku angguk setuju!

Bagi aku, bukan ekonomi je mencabar...hal diri sendiri pun agak mencabar jugak ni..

Hai la badan...baru awal tahun oooit..



Hari ni...buat sekian kalinya, aku rasa ada sedikit beban yang terjatuh dari bahu..

Alhamdulillah, petang tadi baru je habis meeting ADLC.

Dan part yang paling bestnya....AJK lama dah letak jawatan...yahooo!

Aku dah turun takhta menjadi mantan Bendahari - Ni part yang paling BEST!

Part yang paling tak bestnya adalah....Akaun kewangan masih bermasalah (tak balance-balance)

dan off course Juruaudit tak nak t/tangan..huhu

Yes, aku terima ini.



Tapi.....kita manusia..ada emosi, perasaan dan kita bukan robot.

Kalau kita tak berada di kaki orang tu, kita should be dont judge.

Dont judge maksudnya.... "Jangan buat kerja Tuhan"

First, jangan terbitkan sebarang rumors kalau tak tahu apa-apa! 

Kalau kau nak tahu apa yang jadik, tanya! 

Personally tanya...tu je

Kalau dah tahu cerita sebenar, tak payah kepoci!

Second, yang nak menegur punnnn...ada tempatnya..ada caranya....

Ye, memang kami salah..tapi bukan dengan cara semua orang jadi tempat sembur!

Benda ni yang menyebabkan rumors makin menjadi-jadi dan tersebar..

Suka kan macam tu?

Takde sifat kesian kat orang lain eh?



Hmmm...tetiba rasa bosan pulak cerita pasal orang :P

Nexttttttt..



Oh ya..dengan termeterainya meeting tadi tu, aku bebas dari sebarang jawatan kelab.

Mulai tahun ni aku memang nak fokus kat diri sendiri & keluarga je.

Taknak fikir aktiviti untuk orang lain dah.

Nak fikir pasal diri sendiri je... :P

Ini janji aku...

Please Dicup, pegang pada janji!




2 comments:

Ren said...

Semoga sentiasa success!

Anonymous said...

salam sis..nk tya.. saya da baca blog sis nyatakan yg plaster siling tu rekemended Encik Saad tu, tp yg renovation tu sis ckp NO, then sis kata nk cite pasai dia..nak tahu jgak