MUA Tunang

Assalamualaikum wbt & salam sejahtera semua..

Hai hai hai..Hari ni mari kita sambung lagi cerita berikutnya -pasal Projek 14 mac 2011 aku tu. (Bilalah cerita nak habis ni..?). Kalau bab MUA masa majlis tunang aku hari tu, aku tak kisah sangat macam mana dia nak makeup kan. Asalkan harga yang dia amik murah..kui kui kui. Yelah, aku just nak servise makeup je. Barang-barang lain semua aku dah ada - dress sendiri, tudung sendiri, veil aku tak pakai. Tu pun nasib baik Tokei kedai tu baik, dia bagi aku pinjam bunga lekap & bantal alas tu. Semua sekali dia cas RM150.

Dua hari sebelum majlis. Kami p butik tu then pilih-pilih bunga lekap.
(kami : Aku, Sharon, Niena)

Mana satu ni...Silver ke?

Gold ke?

Model yang pakai tudung + bunga lekap tadi.....thanks Sharon kerna memenuhi permintaan aku!  hehe
(Niena tukang amik gambar)


Kalau korang nak tahu, masa makeup tu aku tak tahu pun apa yang berlaku. Samada kat sekeliling aku ataupun kat muka aku sendiri. Aku just pejam mata, bagi muka kat MUA, kalau dia suruh bukak mata, aku bukak. Kalau dia suruh tutup, aku tutup balik. Tu je keja aku. heehee! Nasib baik Gendut ada amik gambar masa kejadian. dapatlah tengok-tengok balik & gelak sama-sama. Jom tengok!



First step - powder kaler hijau..apakah?  hehe

2nd step - kaler krim pulak

Pastu letak lagi

hasilnya, belum siap lagi.

Aktiviti Mari melukis di kening aku.

Kaler Eye Shadow.
Time ni aku dengar ada orang cakap "macam mata bukak sebelah"...huahuahua!

Mata bukak dua-dua belah.

Aku pun tak pasti apa aktiviti akak MUA ni..hehe

Letak lipstik...merah Mak ngah!

Lepas aku tengok kat cermin, aku mintak akak MUA ni slow-kan sikit kaler merah kat bibir.
Macam opera cina la pulak..kui kui kui

Mari mengikat rambut 

Pakai skaf rambut. Sila buat bibir macam aku...auww..seksi!

Ok, dah hampir siap!

Siap!



Alhamdulillah, semua orang sekeliling kata makeup aku time tu cantik. Cuma adik aku yang Nadiah tu je kata tak cantik. Cit, dasar dengkilah tu!




No comments: