"Beliau"

Semenjak dua menjak ni stress je aku rasa time kerja

Tak tahu nak cakap macam mana tahap stressnya tu

Balik kerja, sampai rumah tahap mesti nak migraine

Hari-hari rasa taknak pergi kerja

Hari-hari rasa macam tak sihat

Atau mental depression mungkin?

Tapi......memang stress bila fikir ada 2-3 benda jadik kat aku lately

Hari tu baru je baca entry kak Di si blogger famous pasal buli di tempat kerja

(entry kak Di tu...klik kat sini)

Tup-tup tetiba "perkara buli" tu mengena kat aku

*huhuhu*

Tak disangka-sangka

(T_T)

.....


Tu pun lepas aku borak-borak dengan one of my colleagues

Then...bila dia dengar story aku tu..

memang dia kata ni one of the bullies yang selalu ada kat tempat  kerja weolss

Macam mana dia tahu?

Of course....sebab dia pun selalu kena.

Tapi, sekarang ni dia kata dia start belajar to fight for her right

Untuk aku...fight for the right sangatlahkan..

*huhuhu*


Dia kata mungkin sebab aku "terlalu baik" terima semua tugasan tanpa kata NO

Terlalu baik kau kata?

Kau tak tahu lagi mulut aku lahar macam mana tahap dia..

.......


Masalahnya bukan aku taknak kata NO

kalau aku kata pun...si beliau boleh buat apa eh?

Sebab apa aku kata "beliau bukannya boleh buat apa.."

Si beliau buat ni sebab pun untuk kepentingan diri dia sendirilah...

kan? 

Habis tu apa lagi?

Yes..aku ni memang kuli bawahan...

tapi kalau dah kata beliau tu "ketua"....patut ke buat macam tu?

Kenapa nak kena serah kerja kat orang lain?

Alasan? Sebab tak confident?

Best ke macam tu?

Kali ni dah masuk 3 kali beliau buat macam tu..

Takkan semua atas dasar tak confident?

Habis tu..bila yang nak confident-nya?

.......

Tak ke sakit hati?

sabor je la..

*huhuhu*

Baru-baru ni...rasa ok sikit bila nampak muka beliau tu

Tapi...sekarang ni dah datang balik rasa tak nak tengok muka beliau macam dolu-dolu

Entah..

Aku rasa tawar hati sangat-sangat

....


Tu tak masuk lagi dengan beliau-beliau yang lain..

*nangis*

......


Takpelah...kau buatlah macam mana pun beliau..

Kita kena ingat...Allah tu sentiasa ada..

Kalau tak kat sini, kat akhirat sana adalah tu bahagiannya..

peace!


No comments: