Set Bersalin

Classification :

Assalamualaikum semua,

Hari tu aku dengan Nurul tertanya2 set bersalin mana yang akan kitorang beli. Tanya aku? Lagilah aku tak tak tahu. Aku kan anak sulung, takde pedoman kakak2 macam gini la jawabnya..haha. Bila tanya Puan Emak, dia kata dia dulu makan jamu2 & akar-akar kayu orang kampung buat sendiri. Puan Emak siap cakap lagi..."ko mesti tak makan punya benda2 tu kan.." aiseh, dilema2. Mana satu yang betul2 berkesan dari segi penggunaan & kos poket kita ek?  :P

Kalau boleh, aku taknak yang terlalu "jamu" sangat. Takut kesian kat anak masa nak menyusu badan dia nanti. Lagi satu, aku takut tak terusik. Kang membazir la pulak :P Tapi, ada ke? Dah nama pun jamu..huhu. Any suggestion kawan2 yang berpengalaman?


Set Amway Tropical Herbs (RM 293)

 

1. Teh Herba
2. Herba lepas bersalin 1
3. Herba lepas bersalin 2
4. Herba pembersih wanita
5. Herba Mandian
6. Campuran Peramping Perut( Tapel)
7. Campuran Penghangat Badan (Param)
8. Campuran Penenang (Pilis)
9. Minyak Urut Herba
10. Minyak Bayi

Rujuk sini : http://setsauna.com/tips/set-bersalin-amway-tropical-herbs/


Set Nona Roguy - NR (RM365)

 

1. Phytonatal (90 Tablets)
2. Akar Herbanika (10 Paket)
3. Herbanika Barut Krim (60 gm)
4. Uncang Cuci Herbanika (10 Paket)
5. Herbanika Lulur (100 gm)
6. Minyak Herbanika (100 ml) 



Jamu Mak Dara (RM 350)




1. Jamu Mak Dara (Serbuk)
2. Jamu Mak Dara (Kapsul)
3. Losyen Param Ibu Halimah
4. Pilis
5. Bedak Sejuk
6. Rempah Mandi
7. Bengkung
8. Tungku Kukus Herba

Rujuk sini : http://www.jamumakdara.com/set_bersalim_arahan.html


Set Bersalin Shaklee (RM 100+)



1. B-Complex
2. Vitamin C
3. Multivitamin with Iron
4. Zinc Complex :

Rujuk sini : http://www.genkimomma.net/2011/01/set-bersalin-shaklee.html


Set Tanamera Postnatal Care (RM360)

 

1. Cold Pressed Virgin Coconut Oil
2. Feminine Herbal Wash
3. Herbal Bath
4. Herbal Massage Oil
5. Firming Herbal Blend Paste
6. Abdominal Wrap
7. Herbal Tea
8. Calming Herbal Blend Paste
9. Boreh Body Scrub
10 Brown Formulation Soap
11. Lavender Floral Water

Refer : http://tanamerapostnatal.com/products-page/



Konfius...konfius...mana satu yang best ek?




5 Action comment:

sy beli leesa.. sy abis je mkn sb fifi duk seblh tggu bl time mkn ubat.. huhuhu.. xleh xabs..


hahaha...ni yg tak tahan ni..ada pengawal peribadi dok sebelah monitor makan ubat...haih..risau tak termakan je..akak dah la jenis bukan suka sangat makan ubat...huhu


betul.. sejak pregnant lg dia monitor mkn ubt.. dia tau sy xsuke mkn ubt.. ada sekali dia siap kira lg, takot sy tpu.. haha.. tp utk kebaikan kite gak.. skrg xrs lg, dh tua sok br tau.. ;p


ye la..betul la jugak..utk kebaikan di hari tua :) Tapi bila nak melalui saat2 nak makan ubat tu yang seksa tu :( Tapi pape pun, I'll try! hehe


sy mkn leesa formula..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuan Tanah #CH

Tuan Tanah #CH
Missdicup - Wife & Mom cum Blogger since July 2008. Any inquiry(s), email me : missdicup_o7[at]yahoo.com.my

KEDAI ONLINE KAMI :)

KEDAI ONLINE KAMI  :)
ldabestprint.blogspot.com

Tarikh Penting Kami :)


Cik Pu : 6.9.XX
Missdicup : 8.6.XX
Mula Kenal : 26.3.10
Bertunang : 14.3.11
Nikah : 26.11.11
Kenduri Rawang : 27.11.11
Kenduri Alor Setar : 17.12.11
Irdina Zara : 21.10.12
Luth Zafran : 9.2.16

Klik Sini Kalau Mahu Kaya


Throwback