Khamis malam jumaat – bloggerboy



Malam tadi, disebabkan terlalu letih waktu tidur aku diawalkan ke jam lapan. Biarpun lampu terbuka, mata masih boleh ditutup. Aku memang begitu. Walaupun bilik tahap gerhana matahari ataupun ribut melanda, aku tetap boleh tidur dengan aman. Mak juga selalu complain benda yang sama.

Semalam khamis malam jumaat. Ada orang panggil malam khamis. Anda pilih sendiri anda nak panggil apa. Yang penting aku nak cerita tentang malam tadi. Bila time datang malam ni, kami selalu akan berperang dengan jiwa. Kami yang dimaksudkan adalah aku dan Fateah. Mahu tonton cerita bloggerboy atau penunggu gunung raya. Pilihan yang sungguh dramatik. Jiwang ataupun seram. Tapi kalau ikut minggu2 lalu, jiwang mendapat tempat pertama di hati.

Malam tadi, mengikut cerita tu, mungkin episodnya akan tamat tak lama lagi. Siapa yang akan jadi teman sehidup semati Budi? Itu yang menjadi tanda tanya. Zehan, Nina ataupun Maya. Aku agak mungkin Maya. Aku tak kisah siapa pilihan Budi. Yang penting cerita tu ada kesudahan. Kalau aku diberi pilihan untuk memberi komen, aku memang suka cara Budi. Bertentangan sama sekali dengan Kidd, jenis hantu. Lelaki relax, cool, baik hati, supan santun, hormat orang tua dan tak terjebak sikit pun dengan perangai hantu Kidd tu. Apa2 pun aku bagi cap ibu jari untuk cerita ni. Cara penyampaiannya bernas~


Klik sini untuk kepuasan peribadi:  http://www.bloggerboy.com.my/
(macam stylo je kan bila letak link2 ni)

No comments: