Dua minggu dari sekarang

Sedar tak sedar lagi dua minggu aku mahu bercuti. yahooo..dabedabedu..Tak sabar rasanya nak menunggu saat tu. Dapat berehat2 di rumah. Dapat berkelahi dengan adik-adik. Membuli mereka dengan sesuka hati. Dapat tengok rancangan ulangan astro berkali2. Dapat menikmati masakan mak kesayangan tanpa gangguan. Dapat bergurau dengan ayah. Tapi dalam pada tak sabar tu, timbul juga perasaan takut. Takut menghadapi satu hari masa cuti tu. Hari dimana aku akan membuang sebahagian kekotoran yang sudah menjadi sampah dalam badan aku. Aku redha dengan segala ketentuan.

Selepas habis cuti tu, aku akan berangkat terus ke Kelantan. Hajat utama untuk attachment. Dan dikuti dengan membeli belah secara pukal mungkin. Tidak seperti tahun lepas. Mencari jodoh sudah tiada dalam senarai. Jangan tanya kenapa. Biarlah ia menjadi rahsia. Kepada kawan2 dan sahabat handai, jangan minta kirim hadiah ataupun apa2. Takut tak muat kereta dengan periuk belangga..peace~ O.o



No comments: