badminton oh badminton

Malam tadi aku tengok perlawanan badminton. Jangan pandang badan aku sebelah mata. Walaupun ada banyak lemak, tapi masih boleh menyahut seruan kerajaan. Majulah sukan untuk Negara.

Cerita ni bukan pasal hero semalam, si kacak Hafiz Hashim mahupun Dato' Lee Chong Wei. (aku tulis 2 orang ni sebab tu je pun yang aku kenal). Pasal perlawanan semalam tu mesti semua orang dah tengok. Aku malas nak jadi pengulas sukan. Nanti kesian Encik Tabah kena pecat.

Yang aku nak cerita ni pasal penyokong paling semangat di sekeliling aku. Kalau ada piala emas, sudah aku berikan kepada si Fateah. Siapa lagi kalau bukan rakan serumah. Sekejap baring, sekejap duduk. Semangatnya macam dia pula yang main. Tiada suara selain kata-kata 'chaiyok2'. Lepas tu, siap berdoa sambil tiup fuh fuh fuh. Kelakar pun ada. Siap kata kalau Malaysia menang, ahad ni nak turun stadium. Bunyinya macam stadium Bukit Jalil sebelah rumah.Tapi yang paling teruk bila semangat menyokong dia tu berjangkit kat aku. Last-last aku pulak yang terlebih semangat dari dia. Haisssh~



Comments

hafizmeetshajar said…
lbey kuarang mcm i punyer housemate..
hehehe..
last skali,i join sekaki..
xtertahan dgn godaan jeritan kuntilanak die..
wakaka..
missdicup said…
wakakaka..si Gendut tu mmglah kuntilanak.nasib baik x duduk rumah kitorg, kalau tak mesti seram gila.lampu depan rosak.

hahaha
Judiene said…
i'Allah
kalo ada rezeki menanglah kte Piala Thomas tuh
tp tgk cm
ermm..
huhuhu..