Hantaran kahwin


Hai semua,

Kepada kawan-kawan yang selalu baca blog CH ni mesti dah tahu hantaran untuk pihak lelaki aku DIY sendiri kan. So, Alhamdulillah most of the deko untuk hantaran tu dah siap. Tinggal satu bakul je lagi berbaki - sirih junjung. Yang ni memang aku saja tinggalkan untuk siapkan hari kemudian.. (padahal sebenarnya aku takde idea lagi macam mana nak deko & padankan dengan hantaran yang lain..hehe).

Sebelum tu, jom kita bukak checklist untuk hantaran dulu.

Pihak Perempuan :

1) Sireh
2) Buku Agama (-dan mungkin akan tambah Sejadah)
3) Jam tangan
4) Set perfume
5) Kasut
6) Kemeja + Slack + Tie
7) Belt + Wallet
8) Lens Kamera
9) Kek / Coklet / Buah / Manisan

Pihak Lelaki :

1) Sireh
2) Telekung
3) Jam tangan
4) Handbag + Kasut
5) Sepasang baju kurung + tudung
6) Set perfume
7) Kek / Coklet / Buah / Manisan

Untuk Nikah:

1) Mas Kahwin
2) Senaskah Al-Quran
3) Batal air sembahyang : Gelang Emas (....InsyaAllah...)


Untuk deko hantaran pihak aku, aku nak simple but nice. Dalam erti kata lain, sedap mata memandang. Simple sangat pun tak jugak. Kang simple sangat makcik-makcik Joyah semua tak puas hati pulak..hehe..Fikir punya fikir, dapatlah idea buat macam ni :


So, hantaran belah aku dah settle sikit-sikit. Manakala hantaran belah Cik Pu, macam biasa, relax2 dulu, nanti last minit baru dia siapkan..haih! Ni yang slalu jadi modal nak bergaduh siang malam ni. Dia macam biasalah, ikut style relax-relax dia. Last minit nanti baru kelam kabut. Aku pulak jenis semua nak settlekan cepat-cepat, tak suka kelam kabut. Bak kata Gendut, perkara macam ni semua biasa. Kebanyakkan lelaki memang ambil remeh bab-bab macam ni.. (-_-')

Ok, aku redha.



No comments: