Baju Raya


Assalamualaikum semua,

Hari ni Mak Buyung Esah nak cerita pasal baju raya. (sejak bila nama mak buyung Esah pulak ni? :P ) Korang dah decide dah baju raya colour apa tahun ni? mesti dah kan. kan. kan. Entah2 dah siap letak dalam almari kot, tinggal nak pakai time raya je :P

Kami? huahuahua. Baru nak gaduh2 pasal baju tahun ni nak pakai colour apa. Aku ada berkenan kat satu jenis baju ni..Tp baju tu limited colour edition. Ada beberapa colour je yang boleh pilih. Pilihan dia tak sampai sebelah tangan. huahuahua. Kang kalau aku pilih pink kang, mengamuk la Cik Pu korang. "Asik-asik pink, pink, pink..dah la time nikah tu pun pink..." hahaha..kesian...kesian...nak buat macam mana kan..dah pink tu macam sweet2 je..(even aku bukan pentegar pink!)

Pastu dia suggest coklet. Ok tu memang la ok...OF COOOOUUUURRRSSEEEE...(tiru gaya Angah..haha). Sebab Coklet kan my faberet colour..Tapi., masalahnya, semua baju aku, kebanyakkannya coklet. Takde variasi langsung. Asal pakai baju je, baju coklet. Asal pakai seluar, seluar coklet. Asal pakai skirt, skirt coklet. Asal pakai dress, dress coklet. Pendek cerita, semua coklet la. Silap-silap hari bulan orang kata aku pakai baju yang sama tetiap hari...waaarrrggghhhhh!

So, balik ni kena bincang lagilah dengan Cik Pu. (Read : Bincang = gaduh2..haha). Tak sampai sebulan lagi ni nak kena decide..Kalau tak, melepas la aku nak memiliki sepasang dress mengandung raya tahu ni...HAHAHA. Motif?




No comments: