kepercayaan

Entry kali ini aku bukan nak cerita tentang rukun negara ke hapa. Rukun tetangga juga mungkin bukan. Tiada kena mengena dengan hal-hal patriotik. Hal negara adalah hal yang sulit dan rumit. Biarlah menteri-menteri yang uruskan. Cerita ni menyentuh bab hati dan perasaan. (sila jangan buat-buat terperanjat. aku masih bukan dalam golongan jiwang.hahaha..). Ye, aku nak bercerita tentang hati dan perasaan. sila buka hati dan minda.

Persoalan aku senang saja. Nak macam soalan matematik pun ada. Berapa peratus kita patut letak kepercayaan pada seseorang yang kita sayang? Maksud orang yang kita sayang tu macam suami ke, kekasih ke, perempuan dengan kekasih perempuannya ke, lelaki dengan kekasih lelakinya ke ataupun apa-apalah yang melibatkan hubungan cinta 2 orang. Mak dan ayah tidak dikira. Cucu dan tok wan juga begitu. Persoalan ni lebih menjurus kepada perhubungan cinta...hmmm..berapa ye?

100% - perlukah sebanyak ini?

50% - nanti pasangan kata kita macam tak percaya dia pula  c(8

0% - kalau dah sikit macam ni, kenapa perlu adakan perhubungan cinta tu?

hmm..apa-apa pun, terserahlah pada individu..kalau ditanya kat aku, sure aku tak tahu nak jawab apa. Kenapa? sebab aku jenis yang cemburu kot..

kenapa? tak percaya?

tengok keninglah wei..nak bercantum dah ni..

adoyai~


Comments

stiffler said…
apa kena mengena kening dengan cemburu..lu ni biar betul!
adeqmanje said…
it's like diz darling..u have 2 believe ur partner, means don't believe wut people say bout him/her bcoz u know him/her better..u have 2 listen 2 both sides n not just 1 side..n there's 1 thing dat u should know..normally, if u r truly in luv wif sum1, ur instinct usually is true..but, u have 2 b positive n not just following ur jealousy..u may take people's advice, but all da decision is urs n u still have to think about it..i hope i'm helping u now..tc.. :)
missdicup said…
stiffler : aku ikot kata2 org tua je..kalau kening bercantum, maknanya kuat cemburu.. :)

adeqmanja : trima kasih atas semua advice..berguna nih! akan ku aplikasikan :)
adeqmanje said…
hahah..okeyh! :)