Aku, kurus dan penyakit

Assalamualaikum wbt & salam sejahtera semua.

Disebabkan sembilan ribu sembilan ratus sembilan puluh sembilan orang tegur aku sangat ketara nampak kurus, semalam jugak aku pergi klinik kat tempat aku kerja ni. Masa jumpa Dokter semua ok. Keadaan dia sama jugak macam orang lain jumpa Dokter.

Dokter tanya ada masalah apa. Aku jawab semua orang dok tegur saya nampak kurus..bla bla bla. (versi mengadu kat Dokter). Dan macam biasa, Dokter siasat latar blakang penyakit family aku bla bla bla. Dokter kata maybe aku tengah stress. Stress? Ye lah kot T_T . Mahunya dia tak kata stress. Berat aku turun 10kg tak sampai 3-4 bulan. Turun sampai 44.4kg! Patut la semua orang kata aku berpenyakit..cait!

So, dengan pemergian aku jumpa Dokter tu makanya aku terpaksa berulang balik ke klinik next week untuk amik darah, buat full medical check up termasuk check hormon thyroid. Agak sibuk jugak ya. Next week kena pergi 2 klinik la nampaknya..haissh! Yelah. 1 klinik ni, lagi 1 yang masalah gigi berbunyi tu appointment dia hari Khamis depan la pulak. (padahal dekat je pun kliniknya.tak sampai beberapa langkah...kui kui kui)

Susah jugak ye kalau ada banyak penyakit ni..tu baru ada penyakit poyo-poyo je. Belum teruk-teruk macam kencing manis ke, sakit jantung ke. Mintak-mintak pada Allah, jauhkanlah aku dari semua penyakit-penyakit kronik tu...Amin.


2 comments:

Nurul Amal said...

syafakillah. moga cpt smbuh.

Anonymous said...

siannyee...sabaq ye hajjah..huhu