Doorgift?

Assalamualaikum & salam sejahtera semua..

Hari ni mari kita bercerita pasal doorgift untuk majlis tunang nanti. :-') Buat pengetahuan semua, atas sebab-sebab tertentu, masa majlis bertunang nanti, takde doorgift akan disediakan. heehee. Jangan sedih ye kawan-kawan & makcik-makcik Joyah semua.


Mula-mula tu memang aku berniat nak bagi . Dah siap servey-servey kat mana nak beli bekas letak coklet, kat mana nak beli coklet murah - nak buat homemade coklet dengan Gendut. Tapi bila semua idea aku bentang kat mak ayah aku, diorang reject habis-habisan. (-.-') Penat jugaklah aku nak men-defend (rasa macam nak defend beli alatan kat majikan pulak). Tapi akhirnya gagal total jugak. Mungkin sebab tak cukup kroni - aku defend sorang-sorang kot, tu yang kalah tu.  T_T

Lagipun orang tua kita kan. Lebih baik kita ikutkan saja. Mungkin ada perkara baik yang kita tak nampak disebalik apa yang dorang cuba nak sampaikan. Diorang lagi berpengalaman dari kita yang orang muda ni. So, ikutkan sajalah labu...Kalau nak diikutkan mula-mula dulu pun, aku memang nak buat secara kecik-kecikan (kecikan?) je. Just merisik je, so tak payah la beria-ria sangat. Bersederhana saja sudah. Save pun save..tu yang paling penting...heehee!

Oleh kerana aku tak bagi doorgift nanti, korang janganlah tak datang pulak ye. Silalah makan dengan sangat-sangat kenyang. Makan kasi tambah-tambah, tak payah malu-malu kucing. Bab makanan, InsyaAllah ada & sangat mencukupi.




Kita jamu mata sajalah. Atleast, lepas 1 tanggungjawab...doorgift...heehee!




No comments: