Mini pelamin DIY - Part 2

Assalamualaikum wbt & salam sejahtera semua..

Seperti yang dijanjikan, sekali lagi aku buat entry khas untuk orang-orang yang berjasa mendirikan mini pelamin DIY tempoh hari. Untuk sekian kalinya, aku dengan rasa rendah hati nak mengucapkan jutaan terima kasih kepada kalian, yakni kawan-kawan yang sudi berhempas pulas menjayakan dan merealisasikan majlis pertunangan kami. Korang memang terbaik. Aku sayang korang!

Ok, first.

Setelah asas-asas mini pelamin dah siap, tibalah giliran kawan-kawan menunjukkan bakat terpendam untuk mengubah gubahan bunga hidup. Kawan-kawan yang aku sebut-sebutkan dan maksudkan daripada tadi adalah Sharon, Niena dan Gendut. Daripada proses pergi membeli bunga, membuang duri dari tangkai, menghias bunga dan segala proses berkaitan bunga-bunga hidup tersebut adalah hasil kerja mereka.


Walaupun pada awalnya kitorang macam blur-blur nak gubah, tapi atas buah fikiran masing-masing kitorang berjaya jugak akhirnya. Tulah yang dikatakan tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Eh, silap. Tulah yang dikatakan usaha tangga kejayaan. Syabas Inspektor shahab!





Aku sememangnya sangat bertuah kerana mempunyai kawan-kawan yang sangat membantu dalam susah dan senang. Dorang sanggup berjaga malam, tak makan dan tak minum semata-mata nak siapkan gubahan ni. Sangat terharu ok. Mana nak cari?

Keterujaan dorang menengok bunga sedang kembang semangkuk

Setelah siap dan puas hati terhadap segala hasil kerja, gubahan bunga tersebut haruslah diletakkan di tempat yang selamat. Selamat di sini bermaksud jauh daripada gangguan kanak-kanak dan tempat tersebut haruslah tak terlalu sejuk dan tak terlalu panas. Harus letak dimana ya?

Gotcha! Bilik emak ayah jadi mangsa…hehehe

Pada keesokkan harinya, gubahan-gubahan bunga hidup tersebut dipindahkan dari bilik emak ke mini pelamin. Adik aku yang keras-keras otot tu telah mengambil alih tugas seterusnya. Dia buat ‘ropol-ropol’ kat bawah gubahan tersebut supaya aluminium foil kat span tu tak nampak. Then dia kemaskan background mini pelamin tersebut. Thanks Afiq!

Adik aku bukan lelaki jenis lembut-lembut ok.
Dia lelaki berotot-otot!

Setelah siap semuanya, Gendut taburkan lebihan bunga hidup yang tak digunakan semalam.

Gigihkan dia buat kerja..Macam tulah jugak Sharon & Niena.

Oh ya. Nak dijadikan cerita, masa kitorang beli bunga hidup tu, makcik tu tengah mamai-mamai bangun tidur. Sebab malam sebelum tu dia tak cukup tidur siapkan gubahan wedding orang. Then dia kasi harga gila-gila offer. Padahal sebelum ni dia tolak sebandle bunga rose dalam RM 25-28, aku dapat just berapa belas RM je kalau tak silap. Pastu mana bunga-bunga yang lebih-lebih wedding semalam tu dia kasi for free. Dah la banyak gila. Syukur alhamdulillah Ya Allah. Nilah yang dikatakan rezeki. So semua harga bunga hidup tu tak sampai pun RM100. Kalau tak silap aku dalam RM60-70 je. Tu pun termasuk span basah 5 ketul which is seketul RM2.


Setelah siap segala mini pelamin yang aku tak sangka-sangka menjadi tu, bolehlah kita duduk dengan tenang untuk disarungkan cincin..hehehe


Thanks semua atas jasa baik korang! Love u so much!



2 comments:

niEna sHaLim said...

love u tooooooo =)

Sharon said...

luv u too geng!