Mini pelamin DIY

Assalamualaikum & salam sejahtera semua…

Seperti yang dijanjikan, hari ni aku nak review pasal mini pelamin tunang yang jadi kenyataan hari tu. Sebelum tu, aku nak ucapkan jutaan terima kasih yang tak terhingga sangat-sangat kat orang-orang yang banyak membantu dalam menjayakan mini pelamin ni. Orang-orang tu aku rasa aku tak payah nyatakan sekaranglah. Nanti korang akan tahu dengan bukti yang aku tunjukkan. Baru gempak, ye tak? Heehee!

First sekali, of courselah Puan Emak. Dari mula dialah yang beria-ria menyarankan supaya mini pelamin ni didirikan. (didirikan - betul ke?) Aku rasa kalau Puan Emak tak berapa nak beria sangat, maybe aku akan letak bantal alas je kot. It’s more simple. (sebenarnya malas nak fikir banyak..heehee!) (-_-)’





Seterusnya,

Tak dilupakan ucapan jutaan terima kasih kepada Encik Ayah & Afiq yang bertungkus lumus mencurahkan idea dan merealisasikan impian Puan Emak nak buat mini pelamin. Encik Ayah dan Afiq-lah orang yang bertanggungjawab mencari dan membeli rangka-rangka yakni kayu kayan kat kedai. Tanpa Encik Ayah & Afiq, aku rasa mungkin pentas mini pelamin tu tak sekukuh & tak semegah hari tu..


Pembikinan pentas mini pelamin


Mana nak dapat Encik Ayah yang macam ni? Sob sob sob


Dia ni duduk atas tangga ni bukan sebarang duduk. Dia tengah mencari idea bernas.


Terharu kan?



Rangka belakang mini pelamin.
Takde paku diketuk di dinding - satu larangan!


Backdrop sudah siap


Pentas pula



…Puan Emak, Encik Ayah, Afiq, Nadiah, Adik… I’m glad to have you all as my family..Thanks for everythings...



Ok, ada lagi orang-orang yang berjasa kat sini.

Nanti aku sambung lagi untuk cerita Part 2.



No comments: