Thesis & conference


Alhamdulillah..dalam diam tak diam bulan 4 dah nak abis dah..
Cepat bebeno masa berlalu..
Dah nak habis bulan 4 maknanya akan banyak agenda yang nak kena masukkan dalam planner.
Dan alhamdulillah jugak sebab aku dah berjaya habiskan tulis thesis fyp..
Semalam sempat jugaklah p hantar thesis tu kat usm pulau nuuun.
Tapi, disebabkan aku kalut nak balik ke bertam secepat yang mungkin, takdan nak jumpa sv aku..
Thesis pun aku sangkut dengan plastik bodo kat tombol pintu dr je..dengan harapan sv aku faham dan boleh terima la hendaknya..
Kes nak cepat tu bukan sebab apa..tetiba time otw nak ke pulau tu pengasuh anak aku call.
Dia kata lepas bangun tido tu irdina muntah-muntah 4-5 kali, cirit birit 2 kali.
Dia kata tak pernah tengok irdina sampai macam tu sekali..
Maknanya kalau dia dah cakap macam tu, memang teruk la..selalu kalau biasa-biasa dia tak call macam tu sekali..
Kami pon on the spot terus merempit..
Alhamdulillah, lepas jumpa dr kat tempat keja aku ni dan bagi ubat bagai semua dia semakin ok..
Risau jugaklah..minggu depan dah nak kena tinggalkan dia dengan abahnya..aku nak kena p kelantan.
Kena p conference terpaksa nama dia..
Cerita pasal conference ni pun boleh jadi macam-macam hal..
Serius..ni first time aku baru berkesempatan attend conference.
Maknanya, takde experience langsung..
Pastu terus daftar sebagai oral presenter..kahhhkahhhkahh..confident sangatttt.
Pastu tak pasal-pasal kena kondem dengan "bos". Perggghh..makan dalam betul ayat-ayat dia.
Takpe..takpe..i'll take it as challenge..
Insha Allah, aku akan persiapkan diri..Biarlah apa dia nak kata..sukati dialah dia nak underestimated aku ke apa kannn..sukati..
Atleast aku ada effort even aku tak tahu macam mana nak buat...whatever la kannn..yang penting kita percaya pada diri sendiri...apa nak takut...Allah kan adaaaaa...
Dan alhamdulillah..petang semalam aku dapat good respond reply email daripada sv aku...walaupun ada yang mengkondem, ada jugak yang menghargai..

No comments: